روز دندانپزشک

روز دندانپزشک (National Dentist’s Day)، روزی است که در تقویم رسمی آمریکا هر ساله در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند در تقویم ایران) جشن گرفته می‌شود به منظور تجلیل از دندانپزشکان و نقش بسیار مهم آنان در سلامت دهان و دندان های هموطنانشان. این روز به صورت یک نماد شهرت در طول جهان شناخته شده و طیف گسترده ای از مردم برای گرفتن مشاوره و درمان دندان به دنبال دندانپزشک ها می باشند.

دندانپزشکان به دلیل این که به طور دائمی برای حفظ سلامتی دندان و لثه های بیماران خود تلاش می کنند، به شیوه ی شغلی کاملا متفاوتی در اجتماع درک و تحسین شده اند. آنها با ارائه خدمات دندانپزشکی، از جمله پاک کردن دندان، ترمیم نواحی تخریب شده، پروتز و ایمپلنت و درمان بیماری های مختلف، اثر عمده ای روی بهبود کیفیت زندگی مردم دارند.

از این رو، روز دندانپزشک به دلیل اینکه به فعالان این حرفه احترام گذاری می کند و اطلاعات مردم را درباره نحوه ی مراقبت از دندان ها و سلامت دهان بهبود می دهد، بسیار مهم می باشد. در این روز، سازمان ها و مراکز درمانی دندانپزشکی در سراسر جهان با بهره گیری از مسابقات و برنامه های مختلف، به جشن برای احترام به اعضای حرفه دندانپزشک پرداخت می کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *